Simptomi Venske Bolesti

Venska insuficijencija predstavlja oboljenje vena nogu, koje nastaje kao posledica bolesti vena sa posledičnim zadržavanjem krvi u venama. Sama osnova venske bolesti najčešće nastaje zbog oštećenja venskih zalistaka, koji održavaju krvni tok naspram sile gravitacije i guraju je prema srcu. Kao posledica oštećenja zalistaka, naročito spoja površnog i dubokog venskog sistema i posledičnog širenja vena usporava se i zaustavlja protok krvi u površnom venskom sistemu. Sve ovo dovodi do pojave venske bolesti koja je u početku često zanemarena i neprepoznata od strane pacijenta.

Kako se ispoljava venska bolest

Smatra se da oko 60% ljudi ima neki oblik venske bolesti. Vizuleno, predstavljaju izvijugane i proširene krvne sudove koji se nalaze u koži i podkoži i predstavljaju značajan estetski problem.  Rani simptomi uključuju bolove i osećaj težine u nogama, otoke nogu naročito u večernjim satima i posle dužeg stajanja. Simptomi venske bolesti su:

• Tup bol u nogama i osećaj težine
  • Pojava grčeva u nogama
  • Osecaj peckanja i svraba
  • Otok nogu, naročito stopala i potkolenica
  • Promena boje kože na nozi
  • Pojava rane na nozi koja ne zarasta

Dijagnoza se postavlja lako na osnovu kliničkog pregleda vaskularnog hirurga i kvalitetnim kolor doplerom venskog sistema. Na osnovu nalaza je lako odrediti koja je vrsta lečenja potrebna. U nekim slučajevima je potrebna promena životnih navika uz terapiju lekovima. U ostalim fazama, bolest vena se rešava hirurški ili minimalno invazivnim procedurama kao što su laserski tretman vena i mikroflebektomija.

Savremen način života, dugo sedenje i stajanje, smanjena fizička aktivnost, upotreba kontraceptiva, gojaznost i trudnoća uz genetsku predispoziciju predstavljaju najznačajnije faktore rizika. Kao posledica oštećenja venskih zalistaka i promene u smeru kretanja krvi dolazi do pojave venske bolesti.

Takođe, mišići nogu prilikom aktivnosti rade kao pumpa protiv sile gravitacije i usmeravaju krv ka srcu. Kao posledica smanjene fizičke aktivnosti, dugog stajanja i bolesti zalistaka povećava se pritisak u venskom sistemu koji dovodi do širenja venskih sudova.

Faktori rizika povezani sa nastankom venske bolesti:

• Familijarna predispozicija
  • Gojaznost
  • Prethodna tromboza dubokih vena
  • Dugo stajanje ili sedenje sa spuštenim nogama
  • Trudnoća
  • Visoke osobe