Tretman Venskog Ulkusa

Venski ulkus (ulcus venosum) predstavlja jednu od najtežih posledica venske bolesti i terminalnu promene kože i potkože u smislu pojave rane koja ne zarasta. Uglavnom se javljaju sa unutrašnje strane donjeg dela potkolenice zahtevaju svakodnevno dugogodišnje previjanje koje ne može dovesti do izlečenja ove bolne promene, već bolest napreduje izjedajući tkivo do kosti. Ono što je karakteristično kod venskih ulceracija je ciklično otvaranje i zaceljivanje ulkusa.

Što se tiče samog uzroka nastanka venskog ulkusa, postoje razlicite teorije. Može da nastane kao posledica oboljenja površnog venskog sistema, kao posledica promena na dubokom venskom sistemu kao i na spoju ova dva sistema, odnosno perforantnim venama.

Dijagnoza venskog ulkusa se postavlja na osnovu kliničkog pregleda i anamnestickih podataka. Ulkus predstavlja ranu odnosno razjedinu kože i potkože ispunjenu granulacijama a u odmaklim slučajevima sa prominencijom kosti. Ipak ono sto je važnije je otkriti uzrok nastanka ulkusa. Potrebno je uraditi valjan Collor Dopler scann površnog i dubokog venskog sistema i perforatornih vena. Takođe je od ekstremne važnosti potrebno isključiti postojanje arterijskog oboljenja zbog same terapije.

Postoji nekoliko izbora lečenja ove promene koje uključuje medikamentnu terapiju, mehaničku odnosno kompresivnu terapiju i nekoliko vrsta hirurškog lečenja. U principu, cilj lečenja je smanjenje edema, ubrzavanje zarastanja uklusa i sprečavanje ponovne pojave. Iako su opisane brojne metode, ponovo se vracam na to da je najvažnije otkriti uzrok nastanka ulkusa.

Hirurško lečenje ima značajnu ulogu u lečenju venskih ulkusa koji su nastali kao posledica bolesti površnog i perforantnog venskog sistema. Jedna od efikasnih metoda minimalno invazivna hirurška procedura koja podrazumeva lasersku terapiju venskog sistema. Sa ovom metodom se pod kontrolom ultrazvuka može identifikovati i laserom zatvoriti oboleli perforator u lokalnoj anesteziji. Takođe, u nekim slučajevima, oboleli venski perforator se može zatvoriti sa Foam terapijom (terapija penom).

Preporuke pacijentima koje ublažavaju tegobe venskog ulkusa: nošenje udobne obuće, smanjenje telesne težine, izbegavanje dugog stajanja i sedenja sa spuštenim nogama, izbegavanje topline i sunčanja, izbegavanje nošenje teških tereta kao i svakodnevna previjanje i toaleta ulkusa.

Kontakt forma: